15:50:00

MANICURE MONOFAZOWY / JEDNOFAZOWY - LEPSZY NIZ HYBRYDY?

Lakiery jednofazowe, nazywane zazwyczaj monofazą, to ciekawa innowacja o której chętnie Wam opowiem. Moim zdaniem to świetna alternatywa dla manikiuru hybrydowego i wydaje mi się, że wiele z Was go doceni.
Firma Mollon Pro jest prekursorem tej formy lakierów. Nie używałam innych wersji inspirowanych oryginalną monofazą, więc będę się kierowała jedynie tym, co usłyszałam na szkoleniu z tej konkretnej marki i moimi odczuciami po roku użytkowania.

Mollon Pro Monophase nr 17 Letitia

Monofaza - o co chodzi?




 Jak wykonać manicure monofazowy? Jak go usunąć?


Opiłowane i delikatnie wypolerowane paznokcie należy odtłuścić (może być nawet zwykły zmywacz). Na płytkę nakładamy pierwszą warstwę lakieru. Musi być baaaardzo cienka! Nie staraj się uzyskać pełnego krycia. Zbyt gruba warstwa marszczy się pod lampą i trzeba wszystko poprawiać. Utwardzamy przez 2 minuty w lampie UV lub w LEDowej przez 1,5 minuty.
Kolejną warstwę nałóż równie cienko jak poprzednią. Krycie powinno być już pełne (w zależności od koloru, różne kolory mają różne krycia). Tym razem należy nastawić lampę na 3 (LED) lub4 minuty (UV). Przyznam szczerze, że gdy robię monofazę na własnych paznokciach to utwarzam drugą warstwę też tylko przez 2 minuty i wszystko działa :P 

Zdejmowanie jest banalnie proste i można je wykonać na dwa sposoby:
  • pocieraj zmywaczem z acetonem - jak zwykły lakier (zajmie to dużo więcej czasu)
  • waciki zamocz w cleanerze (lub zmywaczu z acetonem), połóż na płytce i zawiń w folię aluminiową na 3 minuty - jak w metodzie hybrydowej, tylko znacznie krócej. Po zdjęciu zawiniątek z paznokci wystarczy usunać pozostałości patyczkiem



Monofaza, zwykły lakier czy hybryda?

Wiele razy robiłam sobie hybrydy i monofazę. Nie potrafię wybrać faworyta, bo w zależności od sytuacji potrzebuję różnego efektu. 
Główną zaletą za którą uwielbiam monofazę jest oszczędność czasu. W 20 minut mam pomalowane paznokcie. Efekt jest trwały, nieporównywalny do zwykłego lakieru, który odpryskuje. Na zdjęciach, które umieściłam w poście jestem świeżo po myciu łazienki i zmywaniu naczyń bez rękawiczek (zły nawyk, wiem:P). Lakier jest nienaruszony. Z czasem zaczyna się ścierać na końcówkach. Widać delikatnie białą linię. Im dokładniej zabezpieczysz końcówkę przy malowaniu, tym dłużej możesz się cieszyć trwałym manikiurem.
Nie tylko końcówki nie ulegają zniszczeniu. Cała płytka ma piękny połysk, nie łatwo ją zarysować, więc nawet po tygodniu lakier wygląda jak świeżo nałożony i nie traci połysku.
Zdjęcie jest jeszcze szybsze niż malowanie. Pozbycie się lakieru zajmie Wam około 5 minut, gdyż już po 3 minutach warstwa jest całkowicie rozpuszczona i niemal samoistnie odchodzi od paznokcia razem z wacikiem.
No i kolejny bardzo ważny dla mnie plus - trwały pedicure przez co najmniej miesiąc! Na stopach każdy lakier trzyma się dużo dłużej, nie używamy stóp do sprzątania mieszkania, a i same paznokcie rosną tam dużo wolniej. Zwykły lakier też zdaje u mnie egzamin, ale monofaza to po prostu strzał w dziesiątkę. Koniec z zabieraniem lakieru na urlop, bo wiem, że tego lakieru nic nie zedrze :P 



Teraz przejdę do minusów. Mam paznokcie bardzo rozdwojone. Szczególnie na palcach wskazujących. Płytka łuszczy się niemal do połowy długości. Dlatego u mnie nawet hybryda nie wytrzymuje 10 dni. Jestem pewna, że na zniszczonych paznokciach efekt nie utrzyma się 10 dni.
Na początku trudno było mi się przywyczaić do malowania tak cienkich warstw. Niewprawiona ręka może się spodziewać pomarszczonego lakieru w miejscach, gdzie damy zbyt dużą ilość. Szybko nauczyłam się nad tym panować, ale dla osób, które nie lubią się bawić w samodzielne malowanie polecam wizytę w salonie. Już za 30 złotych można wykonać malowanie monofazowe u kosmetyczki.
Cena buteleczki jest dosyć wysoka. Możecie kupić Mollonową monofazę 10 ml za około 70 złotych, kiedy lakiery hybrydowe z tej samej firmy mają aż 15 ml i kosztują około 50 złotych. Konkurencja nie śpi - lakiery monofazowe Neo Nail o pojemności 6 ml kupicie już za 40 zł. Oczywiście wyższa cena wynika z tego, że kupujesz tylko jeden lakier oszczędzając na bazie i top coacie

Hybrydę wybieram, gdy stan paznokci jest słaby i wiem, że żaden inny lakier nie będzie trwały. Monofaza jest niezastąpiona, kiedy mam mało czasu, a potrzebuję mieć piękne paznokcie przez dłuższy czas. Lubię często zmieniać kolor, więc monofaza to dla mnie świetny wybór - mogę po 3 dniach w pięć minut ściągnąć lakier i zrobić coś nowego. No i ten niezniszczalny pedikiur... :)
Polecam wszystkim lakieromaniaczkom, które mają w domu lampę UV. Jeżeli nie masz w domu takiego sprzętu, to za niewielkie pieniądze możesz wykonać manicure jednofazowy w salonie. Żadna z moich klientek jeszcze nie żałowała, że wybrała monofazę zamiast zwykłego lakieru.

 Miałyście do czynienia z monofazą? A może szukacie dopiero jakiejś ciekawej alternatywy dla zwykłego lakieru? 

36 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o takim manicure, ciekawe. Wczoraj byłam na hybrydach: manicure i pedicure, w sumie siedziałam w salonie 2,5h. Straaaasznie długo! Dlatego ten monofazowy mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie bardzo wypróbowanie ;). Jak już wspomniałam u Ciebie na fp, wczoraj się o tym dowiedziałam. Szkoda mi jednorazowo wydać 70 zł, nie wiem jak się to u mnie sprawdzi, może znajdę gdzieś jeszcze tańsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam, są tańsze wersje. A najlepiej na pierwsze wrażenie wybrać się do salonu i sprawdzić, czy w ogóle to metoda dla Ciebie. O ile to możliwe u blogerki urodowe hehe:P

      Usuń
  3. No moich to i hybrydy i monofazowy nie wyglądałby zbyt zachęcająco. Mam za szerokie i krótkie pazurki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo to ładnym kolorkiem można je wymodelować! Ja też jak widzisz nie zostałam obdarzona piękną, długą płytką, ale się nie ograniczam! :P

      Usuń
    2. Hej, ja również mam szerokie i krótkie paznokcie, a na dodatek strasznie je obgryzam bo co chwile mi się łamią, uginają (są koszmarnie miękkie) i praktycznie nigdy nie wystaje mi paznokiec poza opuszek palca. Byłam na monofazie za 40zł u kosmatyczki i nnic pieknego nie stworzyła ale fkatycznie monofaza pieknie błyszczała przez całe DWA tygodnie! Dzieki monofazie zapuscilam paznokcie i teraz mam juz drugi raz zrobiona monofaze i paznokcie na prawde wygladaja duuuuzo lepiej! a i gdyby nie sesja i odrost to spokojnie moglabym w tej pierwszej monofazie latać nawet 3 tygodnie!

      Usuń
  4. ciekawy wpis.. pierwszy raz o czymś takim słyszę :O :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki róż jak na zdjęciu nie zabarwi płytki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie spotkałam się z lakierami utwardzanymi w lampie, które barwiłyby płytkę. Nie ma obaw! :)

      Usuń
  6. Naprawdę ten Mollon odchodzi tak łatwo przyusuwaniu? Ja kupiłam ostatnio lakier monofazowy, który trzyma się lepiej niż tradycyjna hybryda -miałam go ponad 2tygodnie na paznokciach, zdjęłam z powodu odrostu ale zdejmowanie to masakra-Trzyma jako beton. Praktycznie musiałam zeskrobać go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega łatwo! Znam jeszcze monofazy Victorii Vynn i tak samo schodzą po 3 minutkach w acetonie.

      Usuń
  7. Ja mam jestem bardzo zadowolona super !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny od kilku dni mam własnie monofazę na paznokciach i powiem,że bardzo mi się podoba jak na razie :)Wcześniej miałam tylko hybrydy.Po 5 dniach zero zniszczeń czy ubytków , a dodam że sprzatałam chemią i byłam już na działeczce i nic :)Zapłaciłam za nie 40 z a za hybrydy 55.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozesz podać kilka miejsc gdzie byłaś. szukam jakiegoś kontaktu, najlepiej w Warszawie

      Usuń
    2. Ja niestety nie z Warszawy, więc nie wiem - mogę tylko polecić siebie w Krakowie hihi ^^

      Usuń
  9. A ja mam pytanko dotyczące zdobien monofazy bo wszędzie zawsze widzę gładki kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się tym zdobić:( Czasem jak ktoś ma ochotę to stawiam na tym stemple lub naklejki i zabezpieczam topem hybrydowym. Monofaza ma bardzo specyficzną aplikację - należy ją kłaść równo i cieniutko, bo inaczej się marszczy w lampie.

      Usuń
  10. Potwierdzam. To fajna opcja. Ostatnio robiłam w Gliwicach na Plebańskiej 8. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie jak taki lakier stosować kiedy musimy przedłużyć paznokieć bo nam się np złamie. Jak wtedy postępować?

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam manicure hybrydowy :D Nie wyobrażam sobie nie mieć pomalowanych paznokci. Moja ulubiona hurtownia lakierów hybrydowych, cały czas na bieżąco uzupełnia swoją ofertę dzięki temu moja kolekcja kolorów powiększa się regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. jak maluję sobie paznokcie zwykłym lakierem to czasem nawet jednego dnia mi nie wytrzymają

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę zrobić monofazę, bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne paznokcie, mam ochotę na monofazę, wcześniej miałam hybrydy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem najładniej prezentują się [url=https://easynails.pl/uslugi/manicure/manicure-hybrydowy/]Paznokcie Hybrydowe Warszawa[/url]. Każda kobieta powinna od czasu do czasu pozwolić sobie na profesjonalny manicure. To idealny sposób na poprawę humoru.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Bogny Program - skin positivity , Blogger