19:27:00

JAK ŁĄCZYĆ SUPLEMENTY DIETY, GDZIE I JAK JE KUPOWAĆ

via treningkettlebell
Suplementy diety? Super! Tylko jak się za to zabrać? Oto kilka prostych zasad, które warto znać zanim wybierze się jakiś specyfik.

1. Internetowa apteka Twoim przyjacielem! 
Bo można porównywać do woli najróżniejsze produkty. Wybieramy to, co nas interesuje i sami decydujemy. W aptece rzadko trafiam na panie, które rzetelnie doradzą mi jaki suplement mi się w ogóle przyda i wiedzą tyle ile napisano na opakowaniu.
W moim przypadku prym wiedzie doz.pl:)

2. Porównaj cenę do ilość produktu.
Gdy już wybierzemy kilka produktów, możemy zweryfikować, który wypada lepiej pod względem ekonomicznym. Czy opłaca się kupić dwa mniejsze opakowania, a może jedno duże? To proste do rozstrzygnięcia, gdy korzystamy z aptek internetowych.

via marekwasiluk
3. Ile cukru w cukrze?
No właśnie. Nigdy nie sądziłam, że przemysł farmaceutyczny jest aż tak brutalnie nieuczciwy. Dzięki blogowaniu nauczyłam się, by zawsze czytać składy kosmetyków, co przerzuciło się też na czytanie składu produktów aptecznych.  Dowiedz się ile miligramów substancji aktywnej jest w jednej tabletce i wybierz ten produkt, który ma jej najwięcej.
Na jakie kwiatki trafiam? Z reguły na znikomą wartość sprzedawanej substancji, która zmusza do łykania 4 tabletek dziennie. Opakowanie znika w przeciągu dwóch tygodni... A przecież można kupić dobrą kurację nawet na 3 miesiące! Często też wartość zamiast dotyczyć jednej tabletki, dotyczy dwóch lub "dziennej dawki", która często jest i tak mniejsza niż dzienne zapotrzebowanie. Warto być precyzyjnym, bo możemy źle porównać różne produkty i zamiast porządnego suplementu kupić bezużyteczny bubel.
via zdrowiegazeta

4. Jak łączyć suplementy i witaminy, by działały lepiej?

Wapń + A, D, żelazo(proporcje 3:2), cynk, nienasycone kwasy tłuszczowe i ... wysiłek fizyczny!
Magnez + B1/B6/C/D/wapń/białko
Potas + B6/magnez
Żelazo + B6/B12/C/E/kwas foliowy/wapń/mięso!
Cynk + A/C/E/B6/wapń/magnez

* Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach zwiększą swoją wchłanialność jeśli będziesz zażywać je z jedną (lub więcej) wybraną substancją aktywną
A + B,C, D, E, fosfor, wapń lub cynk (wystarczy wybrać jeden, dwa)
D + A, C, E, fosfor, wapń, i koniecznie nienasycone kwasy tłuszczowe i słońce
E + A, B, C, mangan, fosfor, selen i koniecznie nienasycone kwasy tłuszczowe
K + H
* Witaminy rozpuszczalne w wodzie zwiększą swoją wchłanialność jeśli będziesz zażywać je z jedną (lub więcej) wybraną substancją aktywną
B1 + B1, B2, B3, C, E, chrom, selen, błonnik (wybierz 1 lub 2)
B2 + B1, B3, B6, C, fosfor, błonnik, selen, chrom
B3 + B1, B2, B5, C, fosfor, chrom
B5 + B6, B12, C, H, siarka,  kwas foliowy
B6 + B1, B2, B5, H, C, magnez, cynk
B12 + B1, B6, C, H, A, potas, kwas foliowy, wapń, sorbitol
H + witaminy z grupy B, mangan, magnez
C + A, E, witaminy z grupy B, bioflawonoidy, magnez, cynk, wapń

Wniosek: wybieraj te witaminy/pierwiastki, które najczęściej się powtarzają, bo będą działały wielobiegunowo:) Czasem wystarczy odrobina ruchu lub pełnowartościowy posiłek i nie musimy łykać dodatkowych pigułek.

via sggw
5. 'Mi pomogło, musisz spróbować'
Moim zdaniem to nie jest żaden wyznacznik. To, że koleżance przestały wypadać włosy od siemienia lnianego nie znaczy, że na Tobie też to zadziała (na mnie nie działa!:P).Pamiętaj, że nasz organizm to jedyna w swoim rodzaju maszyna i nigdy nie można być do końca pewnym, że dany suplement zadziała, bo pomógł mamie, siostrze, koleżance. 
W niektórych przypadkach zioła działają cuda, ale czy Ty jesteś w tej grupie? Jeśli już próbowałaś pewnych metod i zawodziły, nie ma sensu wchodzić znów do tej samej rzeki. Zdecyduj się lepiej na coś innego, bo przecież wybór jest ogromny:)
Zdefiniuj swoje potrzeby, poszperaj w sieci, spytaj lekarza i dopiero wtedy zdecyduj się na jakiś produkt.

6. Szybkie działanie? Nie tym razem!
Tutaj liczy się sumienność, wytrwałość i konsekwentne działanie. Suplementy działają dopiero po kilku miesiącach, i to nie trzech, ale raczej sześciu!
Jeśli producent obiecuje coś w ciągu miesiąca, to jest kłamczuchem i nie powinnaś go obdarzać zaufaniem!:)
Nie zniechęcaj się, daj szansę wykazać się naturze, a możesz być bardzo zaskoczona:)

via farmacja praktyczna
7. Uwaga na podróbki i zagraniczne matactwa!
Jeśli opakowanie nie ma informacji w języku polskim, 'allgerowicz' nie ma ocen swoich transakcji lub są negatywne, opakowanie różni się od oryginału, który gdzieś upatrzyłaś, to nie kupuj! Szczególnie jeśli chodzi o specyfiki do odchudzania, na trądzik lub inne inwazyjnie działania. Już wiele osób zapłaciło życiem, bo wolało oszukać swoje ciało nielegalnym szajsem.W najlepszym przypadku przesyłka po prostu nie dojdzie, a ty stracisz pieniądze, a w najgorszym... zdrowie.
Kupuj u sprawdzonych sprzedawców lub stacjonarnie, by wykluczyć ryzyko oszustwa.

13 komentarzy:

  1. Tajny post, ja ciągle poszukuję jakiś suplementów:)
    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!:) Mam nadzieję, że choć trochę pomógł ci ten post:)

      Usuń
  2. bardzo fajny post! na pewno jeszcze tu zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnego bloga prowadzisz...cos innego i pozytecznego dla kazdej z nas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Staram się jak mogę, by pokazać Wam coś nowego:)

      Usuń
  4. Naprawdę interesujące i przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się przydały:)

      Usuń
  5. bardzo przydatny post , wszystko w jednym miejscu;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę fajny, przydatny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post-ja dokładnie w tes sam sposób kupuje produkty. W internecie-też na dozie-sprawdzam ilość składnika i czy sie opłaca go kupić.
    Może masz ochotę wziąc udział w rozdaniu u mnie na blogu? zapaszam http://arienailandia.blogspot.com/2013/07/rozdanie-kosmetykow-balea-u-arienai.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Też polecam uważać na podróbki! Serio, jest tego trochę w sieci, niestety! Od siebie polecam mój sklep (maximumnutrition.pl) - pierwsza klasa, nigdy nie miałam wątpliwości co do jakości ich supli ;)

    OdpowiedzUsuń