17:30:00

JAK KONTROLOWAĆ WYPADANIE WŁOSÓW

womansdish
Nie wolno opierać tezy tylko na subiektywnym odczuciu. Możesz być niemal stuprocentowo pewna, że włosów wypada Ci dużo więcej niż rok temu, ale... masz na to jakiekolwiek dowody?
Łatwo zwalić winę na szampon, pogodę czy odżywianie, jednak czy masz absolutną pewność, który czynnik wywołał zły stan włosów?

Aby stwierdzić jednoznacznie, czy włosów wypada coraz mniej/więcej nie trzeba wcale żadnych specjalistycznych sprzętów i wizyt u trychologa - sama możesz sobie z tym poradzić i to w 3 prostych krokach. Stosuję tą metodę od dawna i mam wszystko pod kontrolą:)


1. Ustal rutynę pielęgnacyjną
Bez tego ani rusz! Każdy kosmetyk może spowodować duże zmiany. Ustal sobie co, kiedy i jak będziesz stosowała i trzymaj się tej koncepcji przez conajmniej 15 dni! Kiedy będziesz już pewna jak wpływa na Twoje włosy dana pielęgnacja - możesz wprowadzać kolejny produkt - UWAGA! jeden! Dzięki temu winowajca będzie łatwy do wykrycia.




2. Przeprowadzaj pomiary wypadania
Jak? Bardzo łatwo:
- zbieraj włosy ze szczotki, by sprawdzić, ile wypadło. Przeciągnij palcami po włosie by natrafić na końcu na cebulkę - te włosy wypadły. Jeśli jej nie wyczuwasz prawdopodobnie jest to tylko złamany włos. Powód ich utraty jest zupełnie różny - wypadanie: dogadaj się z owłosioną skórą głowy, łamliwość - pielęgnacja włosów na długości załatwi sprawę.
Jeśli jesteś leniem zawsze możesz po prostu zwinąć włosy w kulkę i porównywać czy się zmniejsza. Jest to mało miarodajny sposób, a poza tym jak to udokumentować? Robić co tydzień zdjęcie kulki włosów. Creepy:P
- rób to zawsze o tej samej porze (rutyna, pamiętasz?:D), np. pierwsze czesanie poranne
- warto też brać uwagę ile czasu minęło od ostatniego mycia. Dlatego ja zawsze wybieram ranek po pierwszej nocy od umycia włosów, czyli około dobę od wyschnięcia.
- wykonuj tę czynność co 5, 10, 15 dni - jak sobie ustalisz, byle w równych odstępach czasu
- używaj tej samej szczotki lub tego samego rzebienia za każdym razem!

3. Zapisuj wyniki
Wystarczy jakiś świstek papieru lub krótka notatka w kalendarzu. Dzięki temu porównasz jakie postępy (lub wręcz przeciwnie) wykonujesz:) Tak, to takie proste! Jeśli okaże się, że włosy wypadają znacząco będziesz mogła dokładnie opisać problem dermatologowi czy trychologowi dzięki czemu szansa na trafną diagnozę wzrasta!

Notka dosyć banalna dla włosomaniaczek, ale chciałam pokazać wszystkim Paniom, które tu zaglądają, że nie wszystko można zwalić  na kosmetyk czy głupiego lekarza - podstawowe czynności zależą właśnie od Ciebie!

11 komentarzy:

  1. Właśnie, że bardzo dobra notka! :-) ale ja bym zwariowała jakbym miała liczyć włosy ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi przy jednym czekasu zostaje na grzebieniu jakieś 7 włosów, więc 4 razy w miesiącu się zmuszam, żeby sprawdzić, czy wcierka nie robi mi krzywdy:D

      Usuń
  2. Banalna dla włosomaniaczek, ale dobra dla zwykłych nas, które mają z tym problem ; ) Ja na szczęście jakoś się z nim uporałam, dzięki tabletkom : ) Mam nadzieję, że nie wróci! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, trzymam kciuki, żeby nie wróciło!:) Staram się robić notki właśnie dla wszystkich kobiet, nie tylko bloggerek:)

      Usuń
  3. ostatnio zaczeły wypadac mi włosy i to dośc sporo :(

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam dobry sposob.. dobra pielegnacja/dieta/olejek sesa : ]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio pisalas ze uzuwasz nafty do wlosow. Mozesz mi powiedziec jakiej ffirmy i czy ma ona jakies dodatki np witamine a czy cos. Szukam wlasnie jakiehs dobrej. Mi sie wlosy lamia tych wypadajacych jest o wiele mniej niz lamliwych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PPH Kosmed, nafta kosmetyczna z dodatkiem olejku rycynowego. Ma 150ml i kosztowała mnie jakieś 7 złotych. Do wyboru mają jeszcze o takie wersje: http://www.kosmed.pl/Nafta.kosmetyczna.do.w%C5%82os%C3%B3w-9-_oferta.html
      Niestety, nie można zastąpić nią olejowania, bo tworzy film podobnie jak silikony, ale nie nawilża - próbowałam, nie przejdzie:P Na zimę genialny produkt, bo nabłyszcza, likwiduje elektryzowanie i zatrzymuje wilgoć we włosach mimo paskudnej temperatury na zewnątrz:)

      Usuń
  6. To polowa sukcesu jak zatrzyma wode we wlosach. Zle znosze olejowanie bo wlosy mi wtedy wychodza a nafte babcia mipolecala.jak jest rycyna to wspomoze qzrost wlosa o ile sie nie myle... ogolnie szukam dobrego nawilzacza. Buziaki swietnie ze odpisujesz. Ciesze sie baaardzo.

    OdpowiedzUsuń
  7. oj musze sie zaczac stosowac do tych rad :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  8. oo chyba zastosuje bardzo pomocne bo sama nie wiem cyz wlosy mam lamliwe czy wypadaja;/

    http://nattalja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Bogny Program - skin positivity , Blogger