19:48:00

PIELĘGNACJA CERY TRĄDZIKOWEJ I TŁUSTEJ MOJA RUTYNA

Jeśli na Ciebie też spadło to nieszczeście i też musisz walczyć o przyzwoity wygląd twarzy, to chętnie podzielę się z Tobą moim doświadczeniem. Odkąd poszłam do gimnazjum zaczęły się moje problemy z trądzikiem, ciągnie się to już od około 10 lat. Demratolodzy, kosmetyczki i ginekolodzy wielokrotnie usiłowali mi pomóc i cóż... bezskutecznie:) Jedyne czego jeszcze nie próbowałam to retinoidy, ale nie spieszy mi się do takich radyklanych kroków. Póki co walczę hormonami i odpowiednią pielęgnacją, a w ciągu dnia ukrywam się pod makijażem.

Poniżej przedstawiam Wam listę kosmetyków, których używam i mogę polecić. Musicie pamiętać, że jeśli zmiany są bardzo widoczne, a stanów zapalnych jest wiele, to nie ma co liczyć na produkty dostępne bez recepty, ale nie można też z nich rezygnować. Tłustym cerom z pewnością wystarczy taki zestaw i nie będą potrzebowały wizyty w gabinecie dermatologicznym, bo i po co:)

Rozpoczynam od mycia twarzy mydełkiem aleppo z olejem z czarnuszki. Używałam go już na początku terapii hormonalnej i widziałam jego zbawienny wpływ na roznoszenie się stanów zapalnych po całej buzi. Nie radził sobie z oczyszcaniem dużych skupisk wyprysków, ale oczyszczał buzię bardzo dobrze. Przestały mi się tworzyć zaskórniki zamknięte, co po cześci jest jego zasługą.

naturadlapiekna
W ostatnim denku polecałam Wam płyn micelarny z Yves Rocher. Od ponad tygodnia stosuję już inny produkt do tonizacji: Pharmaceris, bakteriostatyczny płyn do twarzy, dekoltu i pleców 2% kwasu migdałowego. To mój pierwszy krok w kwasową rewolucję. Dam popalić mojej buzi tej zimy:P Stosuję go od niedawna, ale jestem naprawde zachwycona! Największy problem mam obecnie z brodą, z tamtąd wypryski po prostu nie chciały zniknąć za żadne skarby. Producent zapewnia, że ów płyn już po 5 minutach hamuje namnażanie się bakterii i troszeczkę wierzę w te zapewnienie:P Skóra jest miła w dotyku, lekko ściągnięta, ale w taki czysty, przyjemny sposób. Po 5 dniach na brodzie zostały mi tylko przebarwienia - zero pryszczy! <3 Na pewno pojawi się odrębna recenzja tego płynu, czuję, że się zaprzyjaźniliśmy:)

sklep eris
yves-rocher


Zarówno rano jak i wieczorem pod krem stosuję serum. Od kiedy skończył mi się olejek jojoba (naj naj naj wśród olejów do cery tłustej i problematycznej) dwa razy dziennie aplikuję Tonizujące Serum Zachowanie młodości do 35 lat. Można spotkać opinie, że te 35-50 lat jest bogatsze i lepsze, ale ja wychodzę z założenia, że nie wolno dawać skórze większego kopa, niż rzeczywiście tego wymaga. Nie chcę uzależniać skóry od substancji aktywnych w wieku 22 lat:P Póki co niewielkie stężenie witaminy C w zupełności mi wystarcza, a dodatkowo nie podrażnia cery z trądzikiem, nie zapycha porów i jest bardzo delikatne.
Uwaga! Serum uważa się powszechnie za coś skondensowanego, bogatego, 'lepszego od kremu', a tak naprawdę stosuje się je właśnie przed kremem, aby podbić jego działanie i wprowadzić substancje aktywne głębiej.
skarbysyberii

Krem na rano to również Pharmaceris Kojący krem do twarzy SPF 15 dla skóry łojotokowej. Z powodu niewielkiego filtra jest dobry na zimę, producent wyprofilował go jako specyfik dla osób w trakcie leczenia, kiedy skóra łuszczy się. Bałam się, że tonik wysuszy mocno skórę, więc postawiłam na ten lekki, półtłusty krem. Genialnie nakłada się na niego makijaż. Nawet najbardziej kryjące podkłady o ciastowatej formule wyglądają delikatniej, pory są mniej widoczne, a suche skórki nie odznaczają sie. Bardzo go polubiłam, bo mimo niewidocznego filmu, który zostawia na powierzchni naskórka daje matowy efekt i nie ma mowy o ciągłych dopudrowywaniach:) Co ważne - nie bieli. Wadą jest to, że za 36 złotych dostajemy zaledwie 30 ml... Następnym razem zainwestuję w ten z filtrem 20 i większą pojemnością, bo cena jest taka sama, oby działanie również było takie dobre:)
Aha - przy wklejaniu fotek i linków zauważyłam, że cała seria T jest w promocji, nie wiem czy tylko online czy też w aptekach:)
sklep eris

Kremem na noc jest cały czas mój ulubiony Glancos Jardin Naturel żel ślimaczy. Stosuję go na wyżej wymienione serum, wchłania się do matu, a rano skóra jest nawilżona, bez tony sebum zalegającego w strefie T. Polecam żele zamiast kremów osobom z tłustą cerą - taka formuła zapewnia nawilżenie, ale lżejsze niż standardowy krem. Dzięki temu buzia nie błyszczy się po kilku godzinach. Co prawda podczas snu nie jest to ważne, ale w ciągu dnia to dobra opcja:)

bognyprogram
Jeśli kiedykolwiek próbowałyście pozbyć się stanu zapalnego, to wiecie, że 99% preparatów punktowych nie spełnia swojej roli. Cóż, po tylu latach walki z trądzikiem po prostu z nich zrezygnowałam. Dlatego żadnego Wam nie polecam. Stosuję czasami pastę cynkową - bardzo tani wysuszający i ściągający preparat i słabym działaniu przeciwbakteryjnym. Często hamuje rozwój wyprysku, czasem nie daje rady, ale jest dostępny w każdej aptece i kosztuje grosze. Warto mieć go w zapasie, bo nawet jeśli nie da rady dużemu pryszczowi, to nie masz poczucia, że oszczędziłaś przez taki zakup na lepszym kremie czy toniku:)

 
Po miesiącu kuracji z produktami Pharmaceris wstawię fotki mojej skóry przed i po. Cykam je sobie co tydzień, żeby obiektywnie stwierdzić jak zmienia się stan cery. Także, stay tuned - może być ciekawie :)

Macie jakieś produkty, które bardzo pomogły Wam w walce o zdrową skórę? Może coś na przebarwienia lub rozszerzone pory?

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam to mydełko ;-) jest taaakie wydajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować te kosmetyki z Pharmaceris:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - super działanie i niedrogie, bo polskie :)

      Usuń
  3. Na przebarwienia to polecam ten krem Ziaja Med trądzik różowaty - moje przebarwienia czy ślady po trądziku szybciej przy nim bledną,

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam czyste mydło aleppo, które fantastycznie zadziałało na moją skórę. To z dodatkiem czarnuszki mam w planach zakupowych ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Bogny Program - skin positivity , Blogger