17:29:00

PRZECZYTANY LISTOPAD

kulturalny-miszmasz.blogspot.com
  DORIS LESSING
PIĄTE DZIECKO

"Tajemnicza, zaskakująca, subtelna. Świetna proza. Nie tylko dla feministek"
Piotr Kępiński "Dziennik"

Faktycznie, nie tylko dla feministek, ba, nie tylko dla kobiet! Obrazek dziwnych, przełomowych lat 60tych obudził we mnie pewien niepokój, wiele pytań i nakazał porównać otaczających mnie ludzi do postaci z tej krótkiej książeczki. Jeśli zastanawiasz się jaka jest rola ślepego losu w kochającej się rodzinie - przeczytaj. Jeśli jesteś matką - tym bardziej przeczytaj. Być może wiecie, że pani Lessing, noblistka, zmarła w połowie listopada. W hołdzie jej niesamowitemu stylowi - prostemu, kobiecemu, bez męskiego kombinatorstwa i przerostu formy - warto poświęcić jeden wieczór na lekturę tej opowieści, współodczuć niezawinione cierpienie kontemplowane przez autorkę. Marzę, żeby kiedyś świat zaczął postrzegać feministki jako kobiety pokroju pani Lessing.












empik
KRZYSZTOF KŁOPOTOWSKI
OBALANIE IDOLI

O kinie i zjawiskach mu towarzyszących. O tym dlaczego Hollywood rządzą Żydzi i dlaczego nie wolno o tym mówić. O tym dlaczego polskie filmy nie dostają Oscarów i co ma z tym wspólnego Andrzej Wajda.
Moralizatorsko, ale zawsze szczerze i bez owijania w bawełnę. Zarówno o kinie alternatywnym, jak i o kultowych wytworach Fabryki Snów. Jak na krytyka przystało, styl piękny i czysty - czyta się z przyjemnością i równie przyjemnie czerpie wiedzę, którą Kłopotowski zdobywał za granicą.
Warto przeczytać jeśli lubisz kino, warto też przeczytać, jeśli nie chcesz po raz kolejny wtopić pieniędzy na nic niewarte bilety kinowe.











Jak widać - bida z nędzą:) Niby zimny, brzydki listopad skłania do czytalnictwa, ale nie miałam czasu, by pochłonąć więcej niż dwie krótkie książeczki. Głód literacki objawi się zapewne w grudniu, mam potworną ochotę na Murakamiego:)

3 komentarze:

  1. Życzę by w następnym miesiącu było lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam nic z tego.. nie mam też kiedy czytać, studia mnie pochłaniają :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, właśnie ostatnio przeglądałam w księgarni książki Doris Lessing - następnym razem będę wiedziała, którą wybrać :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Bogny Program - skin positivity , Blogger